dinsdag 27 september 2016

Coming Out dag 11 oktober

D66 vindt het erg belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn en zich veilig en geaccepteerd kan voelen. Daarom heeft de gemeenteraadsfractie van D66 het college gevraagd om ook in Borger-Odoorn de regenboogvlag op 11 oktober te hijsen bij het gemeentehuis in Exloo. Het college heeft tijdens de raadsvergadering van 22 september toegezegd om tegemoet te komen aan het verzoek van de fractie van D66.

Met het ophangen van de regenboogvlag bij het gemeentehuis in Exloo ondersteunt de gemeente Borger-Odoorn de Coming Out dag die dit jaar op 11 oktober wordt gevierd. De boodschap van de Coming Out dag is dat iedereen, ook lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders (LHBT/LGBT’s) en andere minderheden, zich geaccepteerd en (sociaal) veilig moeten kunnen voelen: binnen haar of zijn omgeving, op straat, op school, op het werk, bij het sporten en uitgaan of waar dan ook. Door het hijsen van de vlag bij het gemeentehuis in Exloo geven wij aan dat ook onze gemeente de boodschap van de Coming Out dag onderschrijft en ondersteunt.

Fractie D66 Borger-Odoorn